Endnu en sæson af Netflix-hit med Lily Collins er på vej

Femte sæson af »Emily in Paris« er på vej, bekræfter Netflix. Og det bliver tilsyneladende med en ny europæisk storby i hovedrollen. 

Netflix har virkelig fundet hønen, der lægger guldæg, med hitserien »Emily in Paris«.

Serien handler om amerikanske Emily, der flytter til Paris og får job på et marketingbureau. Hovedrollen spilles af Lily Collins, der efterhånden kan kaldes københavner, idet hun sidste år købte to huse i Kartoffelrækkerne. 

Da fjerde sæson fik premiere i august, kom den på førstepladsen over de mest sete ting i hele verden på Netflix. 

Og nu er endnu en sæson på vej, bekræfter Netflix. 

Det bliver den femte sæson, og den kommer til at begynde, hvor den fjerde slap. 

Har du ikke set fjerde sæson, og vil du ikke vide hvad der sker, så spring ned til mellemrubrikken. 

For Emily har fået sig en romance med en italiensk herre, hvis familie ejer et hæderkronet tøjbrand. Hun flytter derfor til Rom for at åbne et kontor i byen for sin arbejdsplads, Agence Grateau. 

At Emily nu er flyttet til Rom, betyder dog ikke, at serien skifter navn, siger skaberen, Darren Star, i en pressemeddelelse fra Netflix.

 »Emily vil være til stede i Rom. Det betyder ikke, at hun ikke kommer til at være i Paris, men hun vil være til stede i Rom,« udtaler han.

Relaterbar æstetik til en halv million om året

»Emily in Paris« er en romantisk serie, der handler om Emilys jagt på kærlighed og professionel succes blandt modeskabere og Michelin-kokke. 

Det er også en serie, der er fyldt med virkelighedens produkter, og som Vogue skrev for nylig, så er Agence Grateau, selvom det er et fiktivt marketingbureau, stærkt effektivt i den virkelige verden.

Eksempelvis kan man ifølge Vogue se, at søgninger på en shoppingplatform på Ganni-tasker steg med 15 procent efter premieren på den sæson, hvor Emily gik med en sådan. 

»Showets globale publikum – bestående af millennials, Gen Z, modeentusiaster og stilbevidste forbrugere – er betaget af dets luksuriøse, men alligevel relaterbare æstetik,« udtaler Alex Caceres, der er marketingchef for firmaet Metricool, som arbejder med marketing på sociale medier, til Vogue. 

At æstetikken er »relaterbar« skal måske tages med et gran salt. 

Ifølge TV Insider, der foretog en beregning efter sæson to, brugte Emily 74.000 euro på tøj på ét år, altså 552.000 danske kroner. 

Og det var kun det tøj, man kunne se hende have på i serien. 

Men den slags regnestykker er vel lige så interessante for målgruppen, som hvis man siger til en Terminator-fan, at Arnold Schwarzenegger affyrer mange flere skud, end der er patroner i hans magasin.

Under alle omstændigheder er næste sæson af »Emily in Paris« på vej. 

Præcis hvornår er endnu ikke meldt ud, men man skal nok regne med, at der går mindst et års tid.