Dansker i Paris: »Vi danskere kan lære noget af den franske høflighed«

I denne uges »Expat« tager Pernille Le Marc os med til sit Paris. Her kan man opleve en hemmelig udsigt til Eiffeltårnet, en næsten lige så hemmelig museumshave, børnevenlige museer og lokal livsstil tilsat fransk høflighed.

Alle vil se Eiffeltårnet, men det bedste udkigssted er fra byens skyskraber Tour Montparnasse. Foto: Sarah Sargent. ParisInfo.

Efter år som skiguide i Alperne og studier på Sorbonne, bruger presseagent Pernille Christiansen sit familienavn til at markedsføre dansk design og arkitektur i det parisiske PR-bureau, hun driver med sin franske mand.

Pernille Le Marc bruger sit oprindelige danske efternavn til at markedsføre danske brands i Frankrig. Foto: privat.

Hvordan havnede du i Paris?
»Jeg havde været på hurtig gennemrejse i 2008-09, da jeg var skiguide i Alperne, men kom først hertil i 2012, da jeg skulle læse kommunikation et semester på Sorbonne under Erasmus-programmet. Jeg var udsendt af Aarhus Universitet, hvor jeg læste medievidenskab. Jeg mødte min franske mand, vi har fået to børn, og sammen har vi startet PR-bureauet pernillechristiansen.com, hvor jeg bruger mit danske navn til at signalere, at vi markedsfører danske brands som Bolia, Louise Roe, WOUD og Søstrene Grene.«