Kontorfællesskabet er den moderne familie
De to designere har været i branchen så længe, at deres partnerskab i dag føles mere som en familieaffære end som et pligtfællesskab fra ni til sytten. Kollegerne, de omgiver sig med, fylder lige så meget, eller mere, i såvel hverdagens liv som i den kreative proces, og derfor var dagens show ikke bare et tilbageblik på damernes personlige favoritter (signaturfrakken, den gulvlangekjole, de finurlige pufærmer og pangfarvede prints), men ligeså meget en ode til hele det team, der har gjort det muligt for Baum und Pferdgarten fortsat at markere sig som en af dansk modes mest markante spillere.

Kollektionen fungerede ikke som en retrospektiv dokumentar over den tilvalgte families opgangstider og lavpunkter. Og tak for det

Kollektionen fungerede ikke som en retrospektiv dokumentar over den tilvalgte families opgangstider og lavpunkter. Og tak for det. Istedet for at reproducere tidligere sæsoners kommercielle successer eller gakkede stileksperimenter, så var fokus lagt på at skabe en familiefølelse omkring de styles, der ikke virker tilstræbt trendy, men derimod imødekommende og elskelige.

Nuancerne var hentet i 70’ernes billedgalleri. Kanariegul, mokkabrun, lilla, orange og sorbetfarvede blomster, tilsat psykedeliske prints i turkis, lyseblå og lys violet. Lyder det stilforvirret? Det var det ikke. Voksne kvinder vil være glade for kassebukser med tørklædebælter, en kjoleversion af skovhuggerskjorten i bredriflet fløjl og et par klædelige sorte tjenerbukser. Deres døtre, niecer og yngre stilprotege’er vil gå målrettet efter grove striksweatre, der kan fungere som en hyggelig trøje eller en minikjole på Roskildefestivalen.
