Anmeldelse: Musical om Sanne Salomonsen er en undskyldning for at spille alle de kendte hits

Musicalen om Sanne Salomonsen vil det hele og har svært ved at vælge. Resultatet er en ophobning af scener og en karaoke-aften i Sannes tegn.

Jamen, er det ikke? Sanne (Nina Maria Schjødt Lybæk-Hansen) trykker den af. Miklos Szabo

Musicalen om Sanne Solomonsens liv, »Sanne – The Musical« er ikke så slem, som man kunne frygte. Men den er heller ikke så god, som man kunne håbe.

I programmet fortæller dramatikeren Line Mørkeby og instruktøren Martin Lyngbo, at de har tilbragt dage med ikonet for at suge næring ud af hende til forestillingen. Det kan undre, for man har svært ved at mærke Sanne Salomonsen i de mange uvinklede, episodiske scener, der passerer hen over scenen og hober sig op. Hvem er hun egentlig? Jo, en tough cookie, der har svært ved at vælge de rigtige mænd. En kvinde for hvem musikken betyder det meste – men som får en ny mening med tilværelsen, da hun føder en søn.