Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Jo mindre påklædt, des bedre. Det synes at være mantraet i en række reality-programmer, hvor deltagerne smider tøjet. TV3 har blandt andet vist nøgendating-programmet »Adam og Eva« tidligere på året, mens DR3 i serien »Klædt af« stripper deltagerne for alt, så de kan filosofere over, hvad materielle goder betyder for dem. I Discovery Channels »Naked and Afraid« bliver to deltager smidt nøgne af i junglen, hvor de sammen skal forsøge at kæmpe sig igennem de næste 21 dage, mens deltagerne i »The Nak’d Truth« skal prøve kræfter med livet som naturister i en måned.
»Den slags tendenser handler primært om at finde formater, der kan skabe opmærksomhed uden at have et stort marketingsbudget i ryggen. Det skal indeholde noget, som får folk til at tænke: Hold da op, det må jeg se! Men som regel forsvinder interessen hurtigt, og så begynder man at lede efter den næste idé, der kan råbe folk op,« siger Jesper Haahr fra Discovery Networks Denmark.
LÆS VIDERE OM DE ANDRE TENDENSER: