Når hun ser tilbage på opdragelsen af sine tre børn, ser hun tre forskellige forståelser af, hvad det vil sige at være en god forælder

Når jeg ser tilbage på mine tre skole- og barselsgrupper, ser jeg tre tidsbilleder af børneopdragelse i Danmark. Tre forskellige forståelser af, hvad det vil sige at være en god forælder. Vi skal tage alt det gode med fra de forskellige årtier.

»Hvis vores tredje barn sagde, at han ikke ville i skole, fordi han følte sig sløj, lyttede jeg, forsøgte at forstå ham og spurgte ind til, om der var noget galt i skolen. Når lærerne sagde, at han ikke bidrog i klassen eller lavede sine lektier, forklarede jeg det med, at han syntes, det var svært, eller at undervisningen ikke var interessant nok,« skriver Anne Søgaard i en kronik, hvor hun ser tilbage på sine tre børns opvækst. Foto: Søren Bidstrup

Dette er en kronik. Den udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Over de sidste 28 år har børneopdragelse undergået en markant kulturændring, og min egen rejse som forælder har afspejlet denne udvikling.