Lærere og forældre har fundet hinanden gennem nødundervisningen

Jeg står altså nu midt i den problemstilling, jeg undersøgte under coronakrisens bølge 1. Jeg troede, at mine konklusioner og erfaring fra dengang ville svare til det, jeg ville komme til at opleve. Det gør de ikke. Tiden er en anden, og fokus er nu et andet sted.

»Jeg håber, at den opbakning og tillid, som lærerne har oplevet som resultat af nødundervisningen, vedbliver,« skriver Anne Mette Breining. Flemming Krogh / Ritzau Scanpix

Dette er en kronik. Den udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Første og anden runde af skolernes nødundervisning er ikke det samme. Under første runde i foråret 2020 var situationen ny og spændende. Både elever, lærere og forældrene udviste samfundssind, opbakning, forståelse og tålmodighed, mens vi alle håbede på, at hverdagen hurtigt ville vende tilbage. Denne gang er alle ved at være trætte af det hele. Eleverne synes ikke, det er sjovt længere, og både forældre og lærere er bekymrede for elevernes faglighed og trivsel. Det kan nu mærkes, at situationen har stået på længe.