Dette er en kronik. Den udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Ingen lov forbyder stalking i Danmark. Vores frie, demokratiske, vestlige land lader stalking være ustraffet. Kun yderst sjældent bliver gentagne overtrædelser af et polititilhold sanktioneret med bøde eller fængsel til den, der stalker. Derfor fortsætter stalking med at invalidere ofrenes liv.