Den feminiserede skole udsætter hankønnet for grov forskelsbehandling

Den feminiserede skole leverer for meget succespædagogik, hvor lærerne skal undgå, at et barn lider nederlag. Alle er dygtige! Men drengene har brug for at føle, at de på nogle felter er dygtigere end andre, det giver dem et mål at stræbe efter.

»I den danske folkeskole er andelen af kvindelige lærere ca. 70 pct. og svagt stigende. Kunne det tænkes, at den stigende andel af kvindelige lærere hæmmer drengene? Noget tyder på det,« skriver Lone Nørgaard og Kåre Fog. Niels Christian Vilmann/Ritzau Scanpix

Dette er en kronik. Den udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Der tales meget om forskelsbehandling mellem mænd og kvinder. Melodien går typisk på, at mænd har nogle fordele frem for kvinder – enten ved bevidst diskrimination eller på grund af ubevidste fordomme.