De unge kan godt gennemskue Mette Frederiksens strategi på sociale medier - men de kan lide den

Når Mette Frederiksen taler med youtubere, bliver de en slags konkrete repræsentanter for alle de unge, som på den måde synes, at de selv får en stemme. Også selv om videoen måske er kunstig og konstrueret.

Mette frederiksen har indset, at der er bedre måder at nå de unge end at tale fra en forvokset ølkasse. Her ved Ungdommens Folkemøde i Valbyparken 2018. Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix

Dette er en kronik. Den udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

For 20 år siden introducerede Den Internationale Latterklub princippet om at »fake it till you make it« for at fremelske den gode og sunde latter. Pointen er, at hvis du begynder at grine – også selvom det i første omgang er kunstigt og mekanisk – vil du ofte ende med at grine naturligt og smittende (prøv det, det virker faktisk).