Scarlet Pleasure poppede Orange-mødommen med kæk fest

Den danske poptrio indtog Roskildes største scene med groovy radiopop, der kunne få den indre teenage-poptøs frem i selv den værste kyniker.

Det danske band Scarlet Pleasure optræder på Orange Scene fredag d. 1 juli 2016 på Roskilde Festival Scarlet Pleasure på Orange Scene, Roskilde Festival 2016. (Foto: Ólafur Steinar Gestsson/Scanpix 2016) Fold sammen

På et tidspunkt under de danske kometer i Scarlet Pleasures eftermiddagskoncert på Orange scene mistede jeg tallet på hvor mange gange forsanger Emil Goll havde sunget henholdsvis ordene »baby« og »girl«. Det skete virkelig mange gange. De kender deres fanbase godt. Pigerne elsker trioen. De var tydeligt at se på de alenlange køer til at komme op i pitten på scenen, hvor der stod en anseelig mængde af helt unge piger.

De populære ungersvende har helt sikkert ikke opfundet den dybe poptallerken. Det tydeligt hørbart, at de har haft fingrene godt nede i 80ernes og 90ernes popkanon. Michael Jackson, Prince og hele boyband-tingen har bestemt ikke levet forgæves. Goll leverer et ganske imponerende MJ-hyl.

Men de har gennemskuet hvad der virker, når man skal spille god pop: iørefaldende melodier, energi og karisma. Den treenighed bragte trioen med ved deres debut på Roskildes største scene, hvor Scarlet Pleasure fik poppet deres Orange-mødom med en habil syng-med-fest, der var uden de helt store debutantnerver, men samtidig uden de helt store overraskelser. Deres sange trykker flittigt på vores genkendelsesknapper.

Frække per natur
Trioen kørte på med deres flabede gavtyvesmil og en groovy og dansabel omgang håndspillet radiopop, der kunne få teenage-poptøsen frem i selv en gammel +30-årig kyniker som undertegnede. Godt gået.

Den fik ikke for lidt med swingende luksuspop og de bedste womanizer-moves, som bandet har lært fra barndommens MTV. Den Bounty-tropiske »The Strip« var umulig at stå stille til. Her funkede de væsentlig federe end deres idoler i Red Hot Chilli Peppers gjorde på samme scene i onsdags. Den bollevuggende »Casual« var en rigtig kæk frækkert med beskidte hensigter. »I’m naughty by nature« som Goll sang. Indeed. Og så kom vennerne fra beslægtede Julias Moon også en tur forbi og tændte yderligere op for stemningen på en fællesudgave af festpumpede »Lipstick Lies«.

Indimellem blev den ultrakække frækhed dog en smule ensformig. Fløden blev lidt vel tung for hovedet. Som lidt for mange lumumbaer. Men generelt klarede Scarlet Pleasure det kæmpestore popknald uden at fumle og kvaje sig alt for meget. Pigerne og vi andre fik hvad vi kom for.

Hvem: Scarlet Pleasure
Hvor: Roskilde Festival, Orange, fredag.

Hør Scarlet Pleasures nye album »Youth Is Wasted On The Young« her: