Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning.

Vågn op, Frank Jensen

Da Jens Kramer Mikkelsen var overborgmester i København, var der vækst og udvikling på dagsordenen i landets hovedstad. Nu virker det nærmest som om, at Socialdemokraterne med overborgmester Frank Jensen i spidsen har givet op og fuldkommen overladt styrepinden til Kabell og rødgardisterne i Enhedslisten.

Martin Geertsen.  Fold sammen
Læs mere

 

Én ting er, at teknik- og miljøborgmester Morten Kabell (Enhl.) er notorisk kendt for sit had til biler. Noget helt andet er, at Socialdemokraterne på Københavns Rådhus tilsyneladende har indtaget tilskuerens rolle og stiltiende lader Kabell føre sine ekstremistiske tosserier ud i livet.

Senest har Kabell uimodsagt indledt et frontalangreb på politiet for at politisere, fordi de på et fagligt grundlag har sat en stopper for Kabells mest vanvittige forsøg på at bremse trafikken i København. Man må forvente, at Kabells partifæller tager sagen op i Folketinget. Det er jo ret beset en temmelig alvorlig anklage mod politiet, at de skulle gå FDM eller de borgerlige partiers ærinde.

Et flertal på rådhuset lader også Kabell nedlægge parkeringspladser med hidtil usete argumenter. Senest på Nørrebro, hvor man ifølge kommunens egen hjemmeside sløjfer P-pladser med den begrundelse, at man skal kunne » …. afholde alt fra fødselsdag til sjippekonkurrence, når parkeringspladser på Nørrebro afspærres og gøres til byrum.« Velbekomme. Ud med det arbejdende folks biler og ind med tant og fjas.

I et ligeledes fiffigt forsøg på at genere privatbilismen i København har Kabell kastet sig over motorcyklisterne, som fremover skal parkere i parkeringsbås og optage en hel plads på lige fod med bilerne. En de facto indskrænkning af p-pladserne i byen. Til de måbende motorcyklister udtalte Kabell følgende: »Tag bussen.«

 

Men værst af alt er, at Kabell reelt har fået frie hænder til at etablere en betalingsring 2.0 ved at spærre byen inde bag evindelige indsnævringer og ensretninger af byens gader. Initiativer som flytter bilismen over i andre gader, som Kabell så kan argumentere for er alt for miljø-belastet af biler, hvorfor de bør ensrettes, indsnævres eller sågar lukkes for biltrafik. Skruen uden ende. Alle kender til det mausoleum, de røde partier har skabt på Nørrebrogade. Nu er turen så kommet til Amagerbrogade, som skal indsnævres, så busser og biler vælter rundt mellem hinanden og medfører det trafikale anarki, som man næsten kunne have på fornemmelsen er Kabells vådeste drøm.

 

Da Jens Kramer Mikkelsen var overborgmester i København, var der vækst og udvikling på dagsordenen i landets hovedstad. Nu virker det nærmest som om, at Socialdemokraterne med overborgmester Frank Jensen i spidsen har givet op og fuldkommen overladt styrepinden til Kabell og rødgardisterne i Enhedslisten.

Men København er landets hovedstad, som skal være åben og tilgængelig for os selv og byens gæster. Vi lever af, at borgere og virksomheder fra andre dele af landet kan komme rundt i vores by. Vi lever af, at vores egne borgere kan komme på arbejde uden for kommunegrænsen. Men ved at have Kabell gående frit rundt og etablere trafikmure i og omkring København er flertallet på Københavns Rådhus ved at kvæle mobiliteten og dermed væksten i København. Og det er simpelthen ikke acceptabelt. Hverken for København, Region Hovedstaden eller landet som helhed.