Nikolaj Bøgh raser over grønt lys til nulemission: »Det er et alt for kraftfuldt våben i hænderne på en københavnsk venstrefløj«

Den vedtagne nulemissionszone på indre Vesterbro vil ifølge Københavns Kommunes egne beregninger føre til omkring 10.000 kilometers omvejskørsel i døgnet og hæmme blisters adgang til resten af København.

»Borgerrepræsentationens venstreorienterede flertal foretrækker ofte at gøre byen til et provinsielt, indadvendt, venstreorienteret eksperimentarium,« skriver Nikolaj Bøgh. Foto: Rune Øe
»Borgerrepræsentationens venstreorienterede flertal foretrækker ofte at gøre byen til et provinsielt, indadvendt, venstreorienteret eksperimentarium,« skriver Nikolaj Bøgh. Foto: Rune Øe

København er Danmarks hovedstad. Det er en by, som alle danskere har en stor interesse i skal fungere godt som landets administrative hjerte og hjemsted og dynamo for vækst og beskæftigelse for en lang række af landets vigtigste virksomheder. 

Samtidig er Københavns Kommune centrum i en langt større hovedstadsregion, der rummer store muligheder for en velfungerende arbejdsdeling mellem kommuner, der hver især byder ind med forskellige former for erhverv, boliger, arbejdskraft, kultur- og fritidstilbud og meget andet, som kan udgøre en velfungerende helhed, hvis vi samarbejder godt med hinanden.