Når kendte som Casper Christensen medvirker i ny kampagne, virker det mere som en promovering af troen

Der er en voksende skov af initiativer fra både kristne og islamiske miljøer til at sælge deres tro. Men trods de mange reklamekroner og det skævvredne mediebillede vinder ateismen frem.

Ønsker kirkerne reelt at tale om deres tro? Eller vil de bare gerne sælge den, spørger Anders Stjernholm i forlængelse af den kampagne, hvor blandt andet Casper Christensen medvirker. Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Selvom en ny kristen kampagne hævder at ville åbne for samtaler om religiøs tro, ser det snarere ud til at handle om at promovere kristendom uden plads til kritisk dialog. Flere kendte ansigter fra kampagnen har undgået invitationer til en åben samtale om tro, hvilket understøtter min mistanke om, at kampagnen blot er reklame.