Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Det er i tidsånden at være feminist og være med på #metoo-bølgen. Fordi i foregangslandet for ligestilling ødelægges stemningen endnu af, at øremærket barsel omtales som en god idé. Dermed er der en identitet og et fællesskab, og et medlemskab, som har mange fordele, når man titulerer sig selv feminist. Det positionerer en på den rigtige side af kampen. Feminismen er endnu en modbevægelse, og næres af modstanden. Og enhver, der formaster sig til at sige det forbudte »men«, vil opleve virtuel buksevand. Det giver adrenalin at være en del af gruppen, der ejer retten til at uddele hold kæft-bolsjer.