Det er på tide, at økonomistuderende får tidssvarende undervisning i bankdrift

Økonomistuderendes krav om mere realistisk undervisning i bankdrift bør opfyldes, hvis vi forventer, at de skal være i stand til at forstå og administrere den moderne finansielle økonomi.

»Det, som de studerende bl.a. påpeger, er, at de undervises i teorier om penge og bankvirksomhed, som er ude af trit med virkeligheden og derfor afvises af de praktikere, der rent faktisk arbejder i banksektoren,« skriver Rasmus Hougaard Nielsen. (Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix) Liselotte Sabroe

Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

I starten af november indleverede økonomistuderende fra 28 universiteter i 11 lande, herunder Københavns Universitet og Copenhagen Business School, et åbent brev til ledelsen på deres respektive universiteter med krav om mere realistisk og tidssvarende undervisning i bankvirksomhed og pengeskabelse.