Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Afghanistan er faldet. Det er den triste erkendelse oven på 20 års kamp for demokrati i et land, hvor rindende vand og elektricitet aldrig blev en selvfølge. Til trods for milliarder af kroner i udviklingsbistand. Fordi de fleste penge endte i lommen på korrupte krigsherrer, som tilmed fik adgang til landets parlament.