Åbningsceremonien efterlod Sørine Godtfredsen tænksom: »Det er individets outrerede opførsel og rådvilde søgen efter en meningsfuld plads i tilværelsen«

»Jeg er ikke vred, men føler mig af løjerne i Paris inspireret til at gøre mig tanker om den intensive fokusering på køn, krop og seksualitet,« skriver Sørine Gotfredsen.

»Man skal være decideret symbolsprogs-tonedøv for ikke at fange signalerne om 'Den sidste Nadver' i åbningsceremonien,« skriver Sørine Gotfredsen. Her ses den franske sanger Philippe Katerine optræde forklædt som netop Dionysos. Ludovic Marin/AFP/Ritzau Scanpix

Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Den store olympiske åbningsceremoni i Paris forrige fredag har skabt debat. Det skyldes ikke kun, at den var spektakulært udført med selve byen som scene for præsentation af nationer, faner, ildtænding og meget mere.