Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Kommentarer Abonnement

Små tabeller, kasus og historiske årstal: Vi svigter eleverne, når de ikke mestrer basale færdigheder og udenadslære

Jeg vil ingenlunde anfægte, at vi har problemer med uddannelse af vore unge. Jeg anfægter, at problemets hovedkilde skal søges i pengestrømmene til skolevæsenet. Lad mig foreslå en anden synsvinkel, som forekommer mig noget mere naturlig mht. at kvalitetssikre end blot at se på prisen: Lærer børn og unge det, de burde lære, i vor skole? Det rejser så et nyt spørgsmål: Hvad bør de lære?

Lektor Thomas Grønlund Nielsen spørger: Lærer børn og unge det, de skal, i skolen? »Når man som gymnasielærer oplever, at velbegavede, unge mennesker mener, at seks divideret med seks er nul, undrer man sig.« Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe