Mandag 26. august udkom Tom Buk-Swientys nye bog om Karen Blixens tid i Afrika. Op til udgivelsen var der store reportager i en række aviser, hvor det var det gennemgående budskab, at Buk-Swienty gennem originale studier af hidtil hemmelige breve har udgravet helt nye sider af Blixens liv.
I reportagerne, der har været til forfatterens godkendelse, var det vinklen, at Buk-Swienty gennem sine studier har opdaget, at Karen Blixen slet ikke havde en farm i Afrika, som hun selv skrev. Hun var derimod direktør for den store virksomhed. Det var kernen i markedsføringen, at Buk-Swientys bog, som noget nyt, fremstiller Blixen som en forretningskvinde, der kæmpede hårdt for virksomheden, og som hele vejen igennem blev støttet af familien derhjemme, ikke mindst af hendes onkel Aage Westenholz, der postede 100 mio. nutidskroner i farmen. Budskabet var klart over hele linjen. Som der stod i Berlingske 24. august: »Den historie har ikke været fremme før.«