Dansk Regnbueråd advarer mod Copenhagen Prides nye ideologiske grundlag: »Intet er, som det plejer. Det bør virksomhederne indse«

Danske virksomheder ville næppe give penge til Copenhagen Pride, hvis de vidste, hvad de støtter, mener Dansk Regnbueråd. Men Deloitte Danmark, som er »main partner« i Copenhagen Pride, tøver ikke med sit sponsorat, som er et ønske fra medarbejderne: »For os er det vigtigste, at vores egne LGBTQ+-kolleger ser en værdi i Priden.«

»For os er det vigtigste, at vores egne LGBTQ+-kolleger ser en værdi i Priden,« skriver Camilla Kruse, talentleder og partner i Deloitte, i denne uges pro et contra. Mathias Eis

Dette er en pro et contra. Læs kommentaren af Camilla Kruse, talentleder og partner i Deloitte, længere nede på denne side.

Ville danske virksomheder stadig støtte priden, hvis de vidste, hvad den står for?

Copenhagen Prides sponsorer tæller en lang række toneangivende virksomheder. Flere af disse er mangeårige støtter af Copenhagen Pride, men er de egentlig klar over, at de i dag med deres støtte er endt med at blåstemple Pridens nye, åbent erklærede værdigrundlag, intersektionel feminisme?