Velfærd vigtigere end nye kunder

Kuben Ejendomsadministration A/S takker nej til tilgang af nye kunder inden for udlejningsejendomme. Medarbejderne bliver for stressede, og det er svært at skaffe nye folk.

Ejendomsselskab holder igen med kundetilgangen for at skåne medarbejderne mod stress Fold sammen
Læs mere
Frem til 1. juli 2007 trykker Kuben Ejendomsadministration A/S, Danmarks største uafhængige og mest landsdækkende ejendomsadministrationsselskab, på bremsen.

"Vi oplever, at mange virksomhedsledere ikke har det fornødne mod til at træde på bremsen," siger Flemming Nielsen, nytiltrådt direktør i Kuben Ejendomsadministration A/S.

Det betyder, mener han, at medarbejdernes trivsel forringes, hvilket går ud overkvaliteten af arbejdet og dermed kunderne, hedder det i en pressemeddelelse.

"I tråd med vores mantra "Vi giver dig plads" går vi nu foran og sikrer medarbejdernes velfærd. Som øvrige virksomheder lider vi under situationen på jobmarkedet, hvor det er vanskeligt at rekruttere medarbejdere," pointerer direktøren.

Inden for branchen, hvor andre administrationsvirksomheder også er underbemandede, er der en tendens til, at der til stadighed siges "ja" til nye kunder. Resultatet er, at der trækkes for store veksler på medarbejderne med folkesygdommen stress til følge, mener selskabet.

"Vi vil skabe plads til vores medarbejdere og nuværende kunder. Kunderne skal have en god oplevelse i samarbejdet med os og mærke at de betjenes af hele mennesker. I takt med, at vores medarbejdere får overskud, vil vi fortsætte med at udvikle unikke produkter og forbedre vores forretningsgange til gavn for begge parter," påpeger Flemming Nielsen.

Kuben Ejendomsadministration A/S´, stiftet 1981, ydelser omfatter service- og rådgivningsopgaver inden for ejendomsforvaltning. Selskabet har hovedkontor i København og tre regionskontorer i Kolding, Århus og Aalborg, og der er ca. 100 medarbejdere.

Kunder er bl.a. pensionskasser, institutionelle investorer, almene/kommunale til foreninger.