Vækstfonden giver modefirma kniven

Ambitionerne var helt i top, da Vækstfonden for halvandet år siden investerede i et dansk couture-tøjmærke. Nu trækkes stikket mod firmaets vilje.

Annhagen holdt ved sidste års modeuge modeshow i Radiohusets koncertsal på Rosenørnsallé.Foto: Søren Bidstrup Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Tøjfirmaet Annhagen blev for halvanden år siden udset til at være virksomheden, der skulle bane vejen for en ny bølge af investeringer i den danske modebranche. Det var en branche, der rummede et stort, internationalt potentiale, lød det fra Vækstfonden.
 
Nu er det danske modeeventyr stoppet i denne omgang.

Det skriver dagbladet Børsen mandag.

Trods pæn vækst i Annhagen trækker Vækstfonden nu stikket ud og lader selskabet gå konkurs.

- Vi har ikke ønsket at gå konkurs, det er ene og alene Vækstfondens beslutning. Vi ville meget gerne fortsætte med at investere i firmaet, men det ønsker de ikke, og så kan vi trods vækst og nye kunder ikke se, at det er muligt at fortsætte, siger Kristian Andersen, der er medstifter og direktør i selskabet.

Vækstfonden har investeret cirka 7,5 mio. kr. i selskabet, og skulle i april skyde yderligere 1,5 mio. kr. ind.

I stedet vælger fonden nu at droppe Annhagen med begrundelsen, at firmaet ikke har nået de vækstmål, der blev aftalt i 2007, altså længe før den verdensomspændende økonomiske krise var en realitet, skriver Børsen.


Læs lige nu på erhvervsbladet.dk:

Kendte konflikter på jobbet

Motivér de ansatte for en slik

Chefens 10 mest typiske fejl

Var din mund, chef

Ti ting som kunden ikke vil høre