Martin er afdelingsleder i en mindre televirksomhed. Afdelingen præsterer nogenlunde tilfredsstillende. Salgstallene bliver lige netop overholdt. Derfor er der i år ikke udsigt til den store bonus for afdelingens ni sælgende medarbejdere. Det er de tydeligt skuffede over.
Martin kæmper lidt med at holde afdelingens budget. Blandt andet er udgifterne til kørselsgodtgørelse steget betydeligt, og Martin har en meget klar oplevelse af, at kutymen med at runde op, når man laver kørselsregnskab, har udviklet sig til, at det er blevet helt normalt at skrive for meget kørsel på.
Martin har vendt sagen med direktøren, der ikke ser grund til at gøre noget, så længe det ikke har karakter af ulovligheder. Han ved, at sælgerne finder lidt trøst for den manglende bonus i at skrive et par kilometer ekstra på. Og så må Martin redde sit budget på andre poster. Men Martin vil helst have stoppet uvanerne, mens det stadig er et overskueligt problem. Hvad skal Martin gøre?