Tiger Woods får endnu et slag med 9-jernet

Først barberede Gillette sin sponsoraftale ned til et minimum. Og nu er endnu en stor sponser klar, til at skære Tigeren fra.

Tigeren mister nu sin anden store sponsoraftale på få dage. Foto: Shaun Best, Scanpix Fold sammen
Læs mere
Foto: SHAUN BEST
Ikke længere den rigtige repræsentant. Sådan lyder det nu fra konsulentvirksomheden Accenture, der afslutter en seks år lang sponsoraftale med Tiger Woods. Golfspilleren er for nylig blevet det ufrivillige midtpunkt i en højt profileret utroskabsskandale, der involverer adskillige kvinder.

”De sidste to ugers omstændighederne taget i betragtning – efter grundig overvejelse og analyse – er vi blevet enige om, at han ikke længere er den rigtige repræsentant i virksomhedens annoncer,” begrundede Accenture ifølge Reuters i en kommentar.

Woods har optrådt i Accentures både print, tv og net-annoncer.

Afbestillingen af Woods som firmaets papfigur udadtil kommer kun en dag efter, verdens største barberbladsproducent, Gillette lagde ham på is. Men selvom den negative eksponering af golfikonet nu ser ud til at ramme hans markedsværdi med hårde slag, skal der meget til at knække Woods økonomi.

Han anslås at tjene 100 millioner dollar om året på sine mange sponsoraftaler alene, og menes desuden at være den rigeste sportsperson i verden.