Tiger Woods erstattet af elefant

Sponser satser på surfer-elefant.

Accenture var den første sponsor, der afbrød samarbejdet med Tiger Woods, da det kom frem, at han havde været konen utro. Nu er Tiger blevet erstattet med en elefant. Her ses en af de gamle kampagner, dengang alt stadig var godt mellem golfstjernen og konsulentgiganten. Fold sammen
Læs mere
Foto: JUSTIN SULLIVAN
Konsulenthuset Accenture synes at være glad for jungle-temaet. Hvert fald hvis man ser på afløseren for Tiger Woods, der har været Accentures ansigt udadtil  i flere år.

Tigeren er nemlig blevet erstattet med en elefant. Det skriver Wall Street Journal.

Da det i slutningen af sidste år kom frem, at Tiger Woods har været sin svenske kone Elin Nordgren utro i stor stil, afbrød Accenture sponsoratet med golfstjernen.

”Hvem siger, du ikke både kan være stor og adræt?”


Men Accenture bruger hvert år knapt 300 millioner kroner på markedsføring, så man måtte hurtigt finde på noget andet end de sædvanlige plakater af Tiger Woods, og slogans som, ”Vi ved, hvad det kræver at være en Tiger.”

Svaret blev en elefant, der surfer, akkompagneret af et nyt slogan – ”Hvem siger, du ikke både kan være stor og adræt?”

Den nye kampagne skal ifølge Wall Street Journal køre på både TV, radio og internettet, samt plakater fra slutningen af januar.