Thor Jørgensen

Thor Jørgensen Talent 2016
Læs mere
Fold sammen

Han skal fikse Føtex

Det danske dagligvaremarked er præget af stadigt stigende konkurrence, og særligt de mange nye discountbutikker presser etablerede supermarkedskæder som Føtex. Thor Jørgensen er netop tiltrådt som CEO for Føtex, der sammen med Bilka, Netto og Salling hører under Dansk Supermarked, efter at have vist imponerende resultater som COO for Netto International, hvor han harmoniserede processer på tværs af de fem lande og implementerede best practice modeller for Netto-medarbejdere.

»Min vigtigste opgave i Føtex bliver at fortsætte med at udvikle konceptet til at følge med tiden. Kundernes ønsker og adfærd ændrer sig konstant, og vi skal sikre os, at vi er tæt på den udvikling, bl.a. ved at udnytte den forskel, der er på vores kunder i de forskellige dele af landet,« fortæller Thor Jørgensen.

Inden han blev headhuntet til Dansk Supermarked og Netto, arbejdede han seks år i konsulentfirmaet The Boston Consulting Group med rådgivning af detailkunder i Australien, England og USA om strategisk udvikling og forretningsoptimering.

»Det er vigtigt for mig, at mit team har ambitioner om, at vi skal være bedst – og at vi har passion og gejst for vores arbejde. Som kolleger skal vi desuden udvise tillid og bruge hinanden til det, vi er gode til hver især,« mener Thor Jørgensen.

Thor Jørgensen

34 år, CEO, Føtex

2006: International MBA programme, McGill University, Canada

2007: Cand.merc. finans. og regnskab, CBS

2007: Management consultant, The Boston Consulting Group

2014: COO, Netto International

2016-: CEO, Føtex