Thomas Meng, marketing director, Top-Toy a/s

Dialog med kunderne afgørende.

[Intet afsnitsformat]BME FAKTA TEKST 1Thomas Meng, marketing director, Top-Toy a/s Fold sammen
Læs mere

1.

»Generelt bliver brands ikke på samme måde som tidligere kampagnestyret ud af marketingafdelingen. De digitale medier øger antallet af påvirkninger og hastigheden i kampagneeksekveringer. Det udfordrer marketingafdelingen at kunne eksekvere både off- og online. Samtidig opereres der med mange kundesegmenter og indkøbssituationer. Kombineret med nye digitale kontaktpunkter giver det meget data. Den voldsomt øgede datamængde gør marketingdisciplinen kompleks.«

2.

»Jeg måles på virksomhedens driftsresultat og derudover en række parametre i forhold til ledelsesevner, strategisk udvikling og implementering af vores strategiske road maps.«

3.

»Vi kan naturligvis se effekten af vores forskellige kampagneindsatser via sammenligning af salget for samme periode året før. Ud over marketing har jeg ansvaret for retail business development – herunder udvikling og optimering af vores butikker. Testbutikker viser en til otte pct. fremgang i forhold til året før.«

4.

»Vi spørger blandt andet 41 »retail drivers«, der driver BR og TOYSRUS, om vores positionering samt køb af legetøj. Resultaterne driver både vores strategiske udvikling og kampagneoptimering. I forhold til vores Club BR bruger vi vores salgsdata til at optimere og skabe relevante nyhedsbreve samt aktionmails til vore Club BR-medlemmer.«