Taus Abildgaard Andersen

Taus Abildgaard Andersen kommunikation Talent 2016 Fold sammen
Læs mere

Konstant nysgerrig

TV kan være en kunst, og den magter Taus Abildgaard.

»Meget handler om at sætte de rigtige mennesker sammen, og der kan være nogle store egoer i vores branche. Men jeg har aldrig mødt nogen som Taus, der kan gøre andre til helte. Han har en helt special blanding af gennemslagskraft og ydmyghed, og så er han konstant nysgerrig,« fortæller talentets chef, COO hos Nordisk Group Karoline Spodsberg.

Taus Abildgaard vil da også helst tale om de mange nye muligheder i medielandskabet.

»Før i tiden så man et TV-program som noget, der kørte ti uger om året. Men hvorfor ikke kigge på det som et brand, der kan agere i samspil med eller uafhængigt af TV-platformen,« spørger Taus Abildgaard.

Han demonstrede tankegangen for nylig med produktionen Zulu Awards 2016. Eventen blev ikke kun transmitteret via vanligt flow-TV, men også live på Facebook. Det foregik med kameraer installeret i selve Award-statuetterne og fra biler, der hentede de inviterede.

»Det gav os en million visninger på Facebook den aften, showet blev vist,« siger han.

Talentets virkelyst omfatter også eget produktionsselskab, Drive.

»Vi rådgiver i videostrategi og producerer for virksomheder som Egmont, DR og TDC. Jeg vil lave konkurrencedygtige løsninger i Danmark og dermed skabe mere seværdigt indhold lokalt.«

Taus Abildgaard Andersen

33 år, development executive, Nordisk Film TV

2008: Redaktionschef, TV2 Zulu

2010: Udviklingschef, Douglas Entertainment

2012-: Development executive, Nordisk Film TV