Studerende kæmper om et guldæg

Æggeproducenten Danæg A/S får forslag til at styrke sit brand, når 120 studerende under Innovationsugen 2011 kæmper om at vinde et guldæg.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

De kreative hjerneceller skal i brug, når studerende på IBA International Business College i Kolding giver sig i kast med markedsføring af æg under Innovationsugen 2011, fortæller skolen i en udsendt pressemeddelelse.

Præmien er – naturligvis - et guldæg til vindergruppen.

Man må ikke kaste med æg, men ellers er der temmelig vide rammer for kreativiteten, når 120 markedsførings-økonomstuderende på IBA International Business College i Kolding afholder Innovationsugen 2011 i samarbejde med æggeproducenten Danæg A/S.

Læs også på evb.dk:

Faretruende innovations-svigt hos ingeniører
 
Opfinder-pæren er tændt igen

Det sker i uge 39, hvor de studerende i løbet af ugen skal producere en kort video, som fortæller, hvordan Danæg kan styrke sit brand på nye måder. En opgave, der ifølge lektor Gitte Bruun på IBA, bliver en spændende udfordring for de studerende:

- Normalt interesserer vi os ikke så meget for æg – det er bare noget, der står i køleskabet, og vi tager ikke stilling til, om de kommer fra den ene eller anden producent. Det stiller større krav til markedsføringen, siger hun i den udsendte pressemeddelelse.

Danæg A/S er for første gang gået ind i et samarbejde med en uddannelsesinstituion, og forretningsudvikler Anders Raskov Kodahl er spændt på resultatet.

- Jeg har en optimistisk tiltro til, at folk uden for branchen kan komme med nye, friske input og skæve bud. Vi vil gerne have, at forbrugerne ser flere muligheder i æg – for eksempel, at æg er et  sundt og billigt fast food produkt, siger Anders Raskov Kodahl, der med egne ord glæder sig 'enormt meget' til at blive præsenteret for de studerendes idéer.