Sterling retter hjemmeside

Sterling stopper afkrydsninger for køb af SMS på hjemmesiden, når kunderne køber flyrejser. Det sker efter henvendelse fra Forbrugerombudsmanden.

Når du køber rejser hos Sterling via deres hjemmeside har flyselskabet ikke længere sat et ekstra kryds for dig i køb som for eksempel rejseforsikring eller en rejseplan per SMS. Forbrugerombudsmanden har nemlig bedt Sterling om at stoppe det af hensyn til forbrugerne, og Sterling har nu rettet det til.

- Man kan nemt overse, at man køber andre ydelser oven i den hovedhandel, som det er at købe en flyrejse. Vi mener, det er en negativ binding, som er i strid med god markedsføringsskik. Det har Sterling nu rettet, siger jurist Andreas Weidemann fra Forbrugerstyrelsen.

Sterling kan så glæde sig over, at den ene af to sager hos Forbrugerombudsmanden nu er overstået, mens der stadig ligger en politianmeldelse, fordi Sterling har oplyst priser uden lufthavnsafgifter.

/ritzau/