Søren Fromberg Nielsen

En moderne mad man

Søren Fromberg Nielsens job lyder lige så fremtidssikret, som det lyder komplekst. Som én blandt stadig få har han specialiseret sig i, hvordan såkaldt big data kan bruges kommercielt.

Data og statistiske modeller om forbrugeradfærd kan blandt andet give en helt ny indsigt i, hvad der er den optimale prissætning, markedsføringsstrategi og produktsortiment for en virksomhed.

Dette til stor gavn for de klienter, han rådgiver. Klienter, der tæller nogle af de største aktører i landet inden for alt fra dagligvarer til pengeinstitutter og rejseselskaber. Men samtidig også til stor gavn for hovedpersonen selv, som på rekordtid har fået succes inden for sin niche.

Med tanker på efternavnet var det måske meget oplagt, at Søren Fromberg Nielsen i 2014 blev ansat i den globale analysevirksomhed Nielsen. Men endnu mere oplagte var de kompetencer i datadreven indsigt, han meget målrettet havde tilegnet sig på sin cand.merc. på CBS. Han fik snart ansvaret for analysedelen af Nielsen Danmark og supporterer nu syv europæiske lande med sin viden om revenue management.

Sammen med sit team har han desuden bidraget med en markant vækst på de områder, hans afdeling har ansvaret for.

Søren Fromberg Nielsen

31 år, head of sales effectiveness Denmark & revenue management Nordics + BenAlp, Nielsen

2009: Cand.merc. ESF, CBS

2009: Business analyst, BrandScience

2013: Director & senior consultant, InsightGroup

2014: Head of analytics, Nielsen Denmark

2015-: Head of sales effectiveness Denmark & revenue management Nordics + BenAlp, Nielsen