Søren Friis

Han skal gøre Tiger stor i USA

Den 15. marts fik Søren Friis ansvaret for den danske butikskæde Tiger i hele Nordamerika. I dag er der næsten 600 Tiger-butikker i 27 forskellige lande, men blot to i Nordamerika – begge i New York. Det er et stort vækstpotentiale, og en kombination af grundighed og effektivitet er centralt i Sørens arbejde.

»Jeg vil have styr på fakta og gøre tingene ordentligt. Tiger bliver stor i Nordamerika, men vi skal først finde den rigtige model. Vi skal have testet markedet uden for New York, inden vi kan trykke på speederen,« siger Søren Friis.

Han har en stor faglig tyngde inden for strategi og organisk vækst, og det bliver suppleret af et stærkt drive, fortæller hans chef.

»Sørens energi og passion for detaljer, hans evne til at tænke ud af boksen og en evig jagt på innovative løsninger gør ham til noget helt særligt, og giver ham det drive, der skal til,« siger Xavier Vidal, CEO Zebra.

Før han tog til Amerika, stod han i spidsen for virksomhedens 2020-strategi. Og nu kan han se frem til nogle af de udfordringer, der følger med, når strategien skal føres ud i livet.

Søren Friis

34 år, head of North America, Zebra

2008: MSc. in economics and business administration, CBS

2008: Associate, The Boston Consulting Group

2010: Consultant, The Boston Consulting Group

2011: Project leader, The Boston Consulting Group

2013: Principal, The Boston Consulting Group

2015: Business development director, Zebra

2015: Customer and digital director, Zebra

2016-: Head of North America, Zebra