Sjov til en fornuftig pris

Niels Feerup, 49 år, er tiltrådt som direktør i BonBon-Land. Det seneste år har han drevet selvstændig konsulentvirksomhed.

Læs mere
Fold sammen

Hvilke forventninger har du til dit nye job? 
Den overordnede udfordring er at få skabt en positiv udvikling for BonBon-Land, som en »klassisk« forlystelsespark for familier med børn. Vi skal sørge for, at børnene får en sjov dag sammen med de voksne til en fornuftig pris. Ultimativt skal BonBon-land tilbage blandt de 10-12 mest besøgte attraktioner i Danmark.


Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?
Det seneste år har jeg arbejdet selvstændigt med en række forskellige rådgivningsopgaver. Det gav store frihedsgrader i hverdagen, men jeg var begyndt at savne det resultat-orienterede teamwork, og det får jeg masser af i mit nye job, hvor der er fokus på både drift, udvikling og strategi. Hertil kommer dialogen med vores spanske ejere Parque Reunidos, der er verdens tredjestørste operatør af forlystelsesparker,  som giver et spændende internationalt perspektiv.


Hvad har været den røde tråd i din karriere?
Jeg har altid haft fornøjelsen af at arbejde med udvikling indenfor oplevelsesindustrien. I starten af karrieren med destinationsudvikling og de seneste år med forretningsudvikling med fokus på bundlinjen. Erfaringer, som uden tvivl kan anvendes i BonBon-Land.


Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses-baggrund og dit nye job?
Jeg begyndte oprindeligt på ingeniørstudiet, men skiftede til civiløkonomstudiet og har siden suppleret med en Executive MBA fra Henley. I BonBon-Land bliver det i høj grad de strategiske discipliner, som sammen med salg- og markedsføring  kommer i anvendelse, men det skader bestemt ikke at have noget teknisk indsigt.


Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling? 
Oplevelsesindustrien i Danmark blev ramt af finans-krisen. Det har en del af vores kollegaer formået at vende til en positiv udvikling, men det har vi stadig til gode. Vi skal have skabt vækst i antallet af gæster og forbedret vores kvalitet. Det har vi allerede taget fat på, og jeg forventer, at gæsterne kommer til at se resultater  allerede i år, hvor vi åbner sæsonen 25. april. Konkret har vi sat gang i et grønt projekt, hvor der bliver plads til flere blomster, og vi har fokus på at forbedre vores udbud i restauranterne.