Simon Hansen

Kommunikation og public affairs

Han sætter modebranchen på den politiske agenda

Det var egentlig meningen, at Simon Hansen kun skulle arbejde for Copenhagen Fashion Week en måneds tid. Men fordi han gjorde så godt et stykke arbejde, endte han med at blive hængende et år.

Hans evner til at skabe relationer og servere et budskab klart og tydeligt førte ham videre til Dansk Mode & Textil, hvor han overtog kommunikationsansvaret – et område, som havde været nedlagt i to år.

»Lige meget hvilke opgaver jeg giver Simon, løser han dem til UG. Derfor var jeg ikke i tvivl om, at han havde evnerne til at være kommunikationschef for branchen, lave en ny strategi og sætte dagsordenen. Vi er blevet væsentligt mere synlige, end vi nogen sinde før har været. Vi er kommet på den politiske agenda, og antallet af presseklip er syvdoblet. Det er hans fortjeneste,« siger adm. direktør Thomas Klausen fra Dansk Mode & Textil.

Selv kalder Simon Hansen sig en tusindkunstner, der ikke er specialist i en enkelt ting, men god til mange.

»Nysgerrighed er en helt essentiel del, hvis man vil dygtiggøre sig. Jeg er ikke ret bange for at kaste mig ud på dybt vand. Jeg har gjort det mange gange og har fået gode resultater ud af det. Det er klart, at jeg også har brændt nallerne, men jeg har aldrig været bange for det. Og uanset hvordan det er gået, har jeg lært noget af det,« siger han

Simon Hansen 32 år, presse- og kommunikationschef, Dansk Mode & Textil

 

2006: Designteknolog, Teko Center

2008: PBA-overbygn., Industrielt Design, TEKO

2007: Freelance PR, journalistik og kreativ kommunikation

2010: Projektleder, Copenhagen Fashion Week

2011: Kommunikationsansvarlig, Dansk Mode & Textil

2015-: Presse- og kommunikationschef, Dansk Mode & Textil