Sara Pagel Thygesen

Sara Pegel Thygesen Talent 2016 Fold sammen
Læs mere

Filosof forbedrer bankoplevelsen

Med en akademisk baggrund i filosofi er en bankkarriere ikke oplagt, men for Sara Pagel Thygesen har hendes nytænkende syn på bankforretningen forbedret oplevelsen for Danske Banks erhvervskunder.

»Det gode ved filosofien er, at man træner hovedet til konstant at tænke nyt. Danske Bank har brug for både bankfolk og sådan nogle som mig,« mener Sara Pagel Thygesen.

Som leder af management office har hun haft ansvaret for, hvordan man arbejder med design- og strukturforbedringer af kundeoplevelsen i produkter og services, og implementeret lean-projekter, der har minimeret kundernes ventetid. Hun har grundlagt metoder til at udvikle bankservices i samarbejde med de erhvervskunder, der skal bruge dem, og udfordrer det gængse ved at etablere cross functional teams, hvor medarbejdere fra hver sin ende af værdikæden sættes sammen for at lette kundens interaktion med banken.

»Sara udmærker sig ved at tage ny viden og omsætte det til brugbare arbejdsmetoder i banken. Som leder er hun meget opmærksom på, hvad der motiverer den enkelte person, så hun kan sætte det helt rigtige hold,« siger Lars Bank Jørgensen, COO for Business Banking i Danske Bank.

Sara Pagel Thygesen

34 år, head of management office, Danske Bank

2008: Consultant, HR services, Danske Bank

2011: Master i filosofi og økonomi, CBS

2012: Change agent, Danske Bank

2013: Head of management support, Danske Bank

2014-: Head of management office, Danske Bank