Så udspekuleret er Medina til forretninger

Der er tale om benhård markedsføring, når Medina smider selfies på de sociale medier eller iklæder sig danske modebrands. Det fortæller den succesfulde sangerinde i et åbenhjertigt interview.

Medina er en af de bedst sælgende danske musikere i de senere år. Fold sammen
Læs mere
Foto: Thomas Lekfeldt
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Der er få i den pressede musikbranche, der sælger plader som hitsnedkeren Medina. Og det er få, der formår at sælge sig selv og sine samarbejdspartnere som hende. Sangerinden, hvis bagkatalog rummer hits som »Kun for mig« og »Velkommen til Medina,« er nemlig utrolig bevidst om, hvilket brand hun er, og hvordan det kan udnyttes kommercielt.

Det fortæller hun i et interview med Børsen.



Medinas gennemslagskraft og enorme fanskare gør hende nemlig til en attraktiv samarbejdspartner for danske virksomheder, og hun har i øjeblikket sponsoraftaler med brands som kosmetikfirmaet Gosh og sodavanden Schweppes, som hun først og fremmest markedsfører over de sociale medier. En selfie på Facebook kan let blive set af op mod en halv million følgere, og sangerinden vurderer selv, at op mod 80 procent af sine selvportrætter er komponerede.

»Det er tit, jeg siger til drengene i studiet, når vi uploader et eller andet, at så ser vi, hvor lang tid, der går. Ti minutter, så ligger det på alle netsiderne, og så står der en sodavandsflaske fra Schweppes lige bagved på alle billederne. Jeg ved godt, hvad jeg gør. Det er så nemt,« siger hun.



Selvom Medina ser sig selv som en forretning, der reklamerer for andre, er musikken dog stadig den vigtigste indtægtskilde for musikeren, der i sidste uge udgav EP'en »Arrogant.«