Rådgiver efter verdens største cyberangreb

Talent 100: Signe Holm Staudt, 32 år, Senior Global Service Delivery Manager, Microsoft Denmark

Signe Holm Staudt var Microsofts primære rådgivere, da IT-selskabet skulle hjælpe Mærsk efter selskabet var blevet ramt af et stort cyberangreb. Fold sammen
Læs mere

Kategori: Forretningsudvikling

90 dage efter at Mærsks IT-systemer den 27. juni 2017 brød sammen som følge af det mest ødelæggende cyberangreb siden internettets opfindelse, blev Signe Holm Staudt sat ind som en af Microsofts primære rådgivere for shippingvirksomheden.

Det var den klart største opgave i hendes karriere.

»Jeg fandt for alvor ud af, at digital transformation ikke kun er en IT-opgave, men i høj grad også et spørgsmål om at løse centrale forretningsudfordringer med data og intelligent teknologi som løftestang. Det er derfor, jeg elsker at arbejde i techverdenen. Det handler mere om at understøtte forretning og skabe kulturændringer end bare at implementere nye IT-systemer,« siger hun.

Ifølge Service Practice Lead Mia Fiilsø, som satte Signe Holm Staudt på sagen, valgte de i Microsoft at satse på hende, selv om hun både var yngre og på papiret mindre erfaren end andre i selskabet.

»Hun kom på en kompleks ledelsesopgave mere end en egentlig IT-opgave. Men jeg vurderede, at hun både fagligt og menneskeligt havde kompetencerne til det. Og hun er virkelig lykkes med at binde teknologien sammen med resten af forretningen, så den giver værdi, og det skyldes i høj grad hendes enorme empati og samarbejdsevner.«

For 16. år i træk sætter Berlingske fokus på de mest talentfulde unge i dansk erhvervsliv med portrætter af 100 talenter fra et bredt udsnit af erhvervslivet. Læs mere om Talent 100 her.