Pernille Stokholm Bøg, marketing- og kommunikationschef, PwC

Marketing skal ikke skabe salg.

[Intet afsnitsformat]BME FAKTA TEKST 1Pernille Stokholm Bøg, marketing- og kommunikationschef, PwC Fold sammen
Læs mere

1.

»Noget af det, der er rigtigt spændende, er, at kundernes og forbrugernes adfærd er under hastig forandring, og at du som virksomhed i stigende grad skal være synlig, konsistent og relevant til stede i alle kontaktflader. Samtidig agerer vi i en tid, hvor virksomhedernes afsenderorienterede »enetale« ikke længere har gang på jord.«

2.

»I vores branche er det helt centrale differentiering. Helt overordnet set skal jeg understøtte PwCs forretningsstrategi, visioner og mål gennem integreret marketing og kommunikation. Jeg bliver også målt på evnen til at samarbejde og skabe tilfredse kunder på tværs af forretningen. Og så er styringen og udviklingen i forhold til vores brand naturligvis en hjørnesten. Det, vi »sælger«, er jo dybest set tillid mellem mennesker, og derfor er et godt brand forudsætningen for at komme ind på banen.«

3.

»Det er ikke og skal ikke være marketing, der skaber salg. Det sker gennem den enkelte revisor, rådgiver eller konsulent. Marketings rolle er at være med til at styrke den platform, der gør, at vi er relevante, og at relationer kan skabes eller udvikles. Det gør vi for eksempel gennem inspiration, viden og netværk.«

4.

»De digitale platforme, som hele tiden udvikler sig, øger vores muligheder for at være relevante. Jo bedre vi bliver til at aflæse brugernes adfærd på vores platforme, desto bedre bliver vi til at give dem det, de søger. Samtidig får vi input fra kunderne via paneler, surveys etc. De data er i høj grad med til at bygge vores content marketing.«