Passion for Miinto

Talent 100: Morten Olufsen, 32 år, Head of Brand Partnerships, Miinto

Morten Olufsen Fold sammen
Læs mere

Kategori: Salg og marketing

Det var ikke modebranchen eller salget i sig selv, der tændte en gnist i Morten Olufsen. Det var konceptet bag onlineplatformen Miinto og de unge iværksættere, der satte begrænsninger til vægs. Talent kræver ifølge Morten Olufsen passion, og den fandt han i 2012.

»Selv hvis jeg kun er på kontoret i otte timer, tænker jeg Miinto 24/7,« siger 32-årige Morten Olufsen, som i dag bærer titlen Head of Brand Partnerships.

CEO og stifter af Miinto Konrad Kierklo tog dengang som i dag kun folk ind med passion for projektet Miinto. Han selv og teamet omkring ham var unge iværksættere, så særligt i tiden omkring Morten Olufsens ansættelse var det nødvendigt, at alle gav lidt flere timer af deres døgn end forventet. Og det gør Morten stadig.

Men det er nærmere talentet end timetallet, Konrad Kierklo vil fremhæve. Miinto har udviklet sig meget med markedet de seneste ti år, hvor den rigtige beslutning i dag ikke nødvendigvis er gældende om seks måneder. Og her kombinerer Morten Olufsen sin passion med sans for salg.

»Morten ved, hvornår der skal skiftes kurs uden at sætte spørgsmålstegn. Han kæmper for sine løsninger, indtil der kommer nogle bedre – og så er han passioneret for dem,« siger Konrad Kierklo.

For 16. år i træk sætter Berlingske fokus på de mest talentfulde unge i dansk erhvervsliv med portrætter af 100 talenter fra et bredt udsnit af erhvervslivet. Læs mere om Talent 100 her.