Nina Barfoed Petersen

Bookingchefen

Prisen på hotelværelser svinger næsten lige så ofte som benzinpriser. Men det sker ikke automatisk. Bag systemet sidder der personer, som Nina Barfoed Petersen, book­ingchef på et af hovedstadens største hoteller, Wakeup Copenhagen, Borgergade.

»Hotelmarkedet er meget gennemsigtigt – og endnu mere, efter onlinetjenester som Momondo er kommet til. Som bookingchef skal man derfor konstant holde øje med markedet, kundesammensætningen, konkurrenterne og nye som tilbagevendende begivenheder, der har indvirkning på efterspørgslen på værelser,« forklarer hun.

Overblikket over de daglige priser strækker sig minimum halvandet år frem i tiden, så værelserne ikke sælges for billigt eller dyrt.

»Det er en spændende branche, fordi den hele tiden er i bevægelse, og du hele tiden ser resultatet af dit arbejde. Og så er det et plus, at man arbejder med mennesker,« mener Nina Barfoed Petersen, der modsat mange kolleger er gået den akademiske vej og har samlet udenlandske erfaringer med revenue management op undervejs.

Det er da også de skarpe, analytiske evner i samspil med arbejdsomhed, som hoteldirektør Lars Pallisgaard fremhæver.

»Vi befinder os stadig i en startfase i de nye rammer i Borgergade, men det er Ninas og kollegernes fortjeneste, at salg og drift har nået en god flyvehøjde, så Talent100-udnævnelsen er en fortjent cadeau,« lyder det fra Pallisgaard.

Nina Barfoed Petersen

33 år, reservation manager, Wakeup Copenhagen, Borgergade (Arp-Hansen Hotel Group)

2009: Master in hospitality Administration, Ecolé hôtelière de Lausanne

2011: Online distribution manager, The Regent Singapore

2013: Central reservation office manager, Arp-Hansen Hotel Group

2014-: Reservation manager, Wakeup Cph