Nilüfer Sahin

Kommunikation og public affairs

Hun har blik for kommuni­ka­tionens magt

Nilüfer Sahins mand er fysiker, og mens hun driller ham med, at hans fag er nørdet, driller han hende med, at hendes fag er blødt.

»Uden fysikere var der ingen flyvemaskiner, siger han. Så plejer jeg at svare, at uden kommunikation, var der ingen, der ville turde at sætte sig op i et fly. Jeg interesserer mig for den magt, kommunikation har, og hvordan man kan ændre folks holdninger,« siger hun.

Da hun blev ansat i Rockwools nordiske datterselskab og fik ansvar for ekstern og intern kommunikation, var rådgivning af koncernens øverste CEO og varetagelse af kommunikationen om hans transformationsprogram ikke en del af jobbeskrivelsen.

»Oven i sit egentlige ansvarsområde har hun efter bare en måned påtaget sig rollen som kommunikationsrådgiver for CEOen i det danske marked. Hun bidrager til at sikre os høj synlighed, og hun har været primus motor bag at flytte Rockwools rating i Berlingskes brandmåling i forbindelse med kommunikation af transformations­programmet,« siger direktør Christian Jølck.

Selv tror Nilüfer Sahin, at den hurtige stigning i graderne skyldes, at hun stikker næsen frem:

»Jeg er ikke bange for at udfordre det eksisterende. Hvis jeg kan se potentiale for forbedring, er jeg ikke bange for, at det koster mig ekstra arbejdstimer. Jeg trives med at skabe resultater.«

Nilüfer Sahin 35 år, kommunikationschef, Rockwool Nordics

 

2005: Cand.comm., KU og RUC

2006: Projektleder, Køge Kommune UUV Køge Bugt

2007: Seniorkonsulent, Geelmuyden Kiese

2014: Chefrådgiver kommunikation og public affars, Landbrug & Fødevarer

2015: Mini MBA, Henley Business School

2015-: Kommunikationschef for Rockwool Nordics