Nikolai Johnsen­

Kommunikation og public affairs

Charterselskabets talerør

Nikolai Johnsens første to sommersæsoner som pressechef for TUI i Danmark bød på en gældskrise i Grækenland og et forsøg på militærkup i Tyrkiet.

»I sådanne situationer nytter det ikke noget at stoppe op og sige: Jeg er ny. I stedet må man bare kaste sig ud i det ved at sætte sig ind i og håndtere problemstillingerne hurtigst muligt. Min telefon kan ringe klokken tre om natten, og så skal jeg være klar til at gå i krig de næste 24 timer. Det er en del af jobbet,« siger han.

For Nikolai Johnsen er rejsebranchens uforudsigelighed på ingen måde en stress­faktor, for han kan godt lide aldrig at vide, hvad morgendagen bringer, og han betragter nye situationer som spændende udfordringer.

»Der er jeg nok lidt som Pippi Langstrømpe. Jeg tænker: Det har jeg ikke prøvet før, så det er jeg nok god til. Man skal tro på det. For mig er det halvdelen af opskriften på god kommunikation,« siger han.

Sales- & country manager Gorm Pedersen fra TUI fremhæver bl.a. Nikolai Johnsens evner til at danne sig et overblik, se kunderne i øjnene og kommunikere tydeligt:

»Og så har en meget global tankegang, hvilket har været en kæmpe styrke i skiftet fra Star Tour til TUI. Han har en naturlig interesse i at dygtiggøre sig, lyst til at lære og er interesseret i andre menneskers virke.«

Nikolai Johnsen 34 år, pressechef for TUI i Danmark

 

2007: Cand.comm., RUC

2004: Traffic manager, Mediacom

2006: Pressemedarbejder, Spillerforeningen

2008: Juniorkonsulent, seniorkonsulent, teamleder, MSLGROUP Denmark

2015-: Pressechef, TUI