Når medarbejderens adfærd er et problem

Du er afdelingschef i en kommunal forvaltning. Du blev ansat for snart et år siden, og du har før siddet i en lignende stilling i en anden kommune.

Læs mere
Fold sammen

Du er afdelingschef i en kommunal forvaltning. Du blev ansat for snart et år siden, og du har før siddet i en lignende stilling i en anden kommune.

Én af de medarbejdere, Gitte, som du overtog med jobbet, irriterer dig i en grad, så det svækker din dømmekraft. Gitte har mange års erfaring i jobbet, og du ville ønske, at I havde en bedre relation, da du har brug for hendes indsigt.

Men der er noget ved Gitte, der trigger dig. Du oplever at hun ligesom ingen situationsfornemmelse har, og at hun stiller for mange spørgsmål. Hun er også dårlig til at lytte og taler helst om sig selv. Ind imellem bliver Gittes kolleger også synligt irriterede på hende.

Din egen irritation er kommet til et punkt, hvor du næsten får gåsehud, når Gitte for eksempel klikker med en kuglepen eller siger noget. Du har svært ved at adskille din irritation over Gittes person fra din vurdering af hendes arbejde.