Når hanelefanten nægter at hilse

En kundechef er bange for, at virksomhedens administrerende direktør vil ødelægge den gode stemning på kontoret. Hvad skal han gøre? Deltag i ugens dilemma her.

En kundechef er bange for, at virksomhedens administrerende direktør vil ødelægge den gode stemning på kontoret. Hvad skal han gøre?  Deltag i ugens dilemma her. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Hans er kundechef i en større servicevirksomhed, hvor han, siden han blev ansat for et år siden, blandt andet har arbejdet strategisk med at skabe gode kundeoplevelser. Én af Hans’ kæpheste er, at alle virksomhedens ansatte altid skal søge øjenkontakt og hilse – på kunder såvel som kolleger.

Samtlige medarbejdere og ledere har været på workshops, hvor Hans har prædiket vigtigheden af, at en god kundeoplevelse begynder med imødekommenhed – og at omgangen kollegerne imellem smitter af på kundernes oplevelse af virksomheden.

Nu har Hans flere gange bemærket, at nogle af cheferne i topledelsen tilsyneladende ikke deler opfattelsen af, at det er god stil at hilse og smile til hinanden. Blandt andet har Hans set husets gamle hanelefant, den administrerende direktør, træde ind i en elevator uden at værdige receptionisten, som stod i elevatoren i forvejen, et blik.

Det ærgrer Hans rigtig meget, at den øverste chef ikke bakker op om Hans’ arbejde, og han er bekymret for, om det vil lykkes ham at ændre kulturen i virksomheden.

Hvad skal Hans gøre?