Når en medarbejder bortvises

Hvor detaljeret skal man som chef orientere personalet, når man har bortvist en medarbejder? Deltag i ugens dilemma

Foto: pathdoc.
Læs mere
Fold sammen

Troels er HR-chef i en mellemstor virksomhed. Han er netop kommet tilbage på arbejde efter to ugers ferie på Hawaii. Her erfarer han hurtigt, at der har været uro i virksomheden under hans fravær.

En afdelingsleder har bortvist en af sine medarbejdere, Lars, fordi afdelingslederen har fundet ud af, at Lars gennem længere tid har stjålet diverse kontorartikler fra arbejdspladsen.

Der er snak i krogene, og blandt medarbejderne florerer der mange rygter om, hvorfor Lars, som ellers var en dygtig og vellidt kollega, pludselig ikke længere kommer på arbejde.

Afdelingslederen har skrevet en mail til Troels og bedt ham om at lave en officiel udmelding om Lars’ fratrædelse på virksomhedens intranet, men Troels er i tvivl om, hvordan udmeldingen på intranettet skal håndteres.

Kilde: Lederne / www.lederne.dk