Morten Meisner-Jensen

Morten Meisner Jensen iværksætter Talent 2016 Fold sammen
Læs mere

Udfordreren

Jeg brænder for at udvikle digitale produkter og services, der udfordrer traditionelle brancher. Store etablerede virksomheder har oftest svært ved at innovere indefra, og det åbner for innovative ideer og startups som vores.«

Morten Meisner-Jensen har som serie­iværksætter taget livtag med brancher som forlag, foto og reklamevirksomhed.

Hans mest kendte bedrift er e-bogsforlaget Mofibo, der blandt mange andre ting har styr på timingen. Siden starten i 2013 er markedet firedoblet, og Mofibo har i dag mere end 100.000 betalende brugere.

Morten Meisner-Jensens seneste projekt går i lag med en træg branche, autoservice.

»Bilen er en vigtig investering, men der følger en masse vedligeholdelse og besvær med. Rubberduck Car Service er din personlige mekaniker i lommeformat. Du klikker på knappen, vi kommer og hjælper. Kunden er i centrum, ikke værkstedet,« forklarer han.

Rubberduck Car Service starter med skift af vinterdæk, hvilket omkring to millioner danskere besværes med hvert år.

Morten Meisner-Jensen talent bekræftes af en af iværksætterfagets bedste, Morten Strunge, manden bag blandt andet Onfone.

»Morten har iværksætteri i blodet. Han er en af de få, der forstår og kan handle på forbrugeradfærd, brand og teknologi,« siger Morten Strunge.

Morten Meisner-Jensen

35 år, co-founder, Rubberduck Car Service

2005: Digital business developer, Magnum Photos, New York

2006: Cand.comm., Roskilde Universitet

2006: Co-founder, creative director, Copenhagen Exclusive

2008: Founder & CEO, Revolt

2010: Creative developer, Republish

2013-: Co-founder, Mofibo

2016-: Co-founder, Rubberduck Car Service