Mikkel Marius Winther

Der er mere end go i Winther

Chief marketing officer hos delebilstjenesten GoMore Mikkel Winther begyndte at arbejde med markedsføring på sociale medier, før det var blevet en veletableret disciplin. Der er næppe det sociale medie, som han ikke kender til og har undersøgt. Blandt andet bloggede han tidligt og stod bag en af Danmarks allerførste musikpodcasts.

I de år var han nærmest drevet af politisk incitament. Pludselig kunne alle kommunikere med alle, og en ny og anderledes marketing verden åbnede sig for øjnene af ham. Han skippede studierne på CBS til fordel for arbejdslivet og blev drevet frem af:

»Vi prøver det, vi gør det, og vi ser, hvad der sker.«

Et par år arbejdede han som strategisk rådgiver hos et af landets første social media bureauer, Wemind. Kompetencerne førte ham videre til reklamebureauet Zupa Recommended. Her blev han, indtil Google ringede. Han var smigret og sagde prompte ja til at gøre nye landvindinger som sælger med ansvar for Googles store reklamekunder. Et par lærerige år fulgte, indtil samkørselstjenesten GoMore tilbød ham ansvaret for tjenestens online marketing og brandudvikling på tværs af landegrænser.

Mikkel Winthers aftryk på GoMores udvikling lovprises af virksomhedens CEO, Matias Møl Dalsgaard:

»Mikkel har med sit fokus på brand og marketing været stærkt medvirkende til, at GoMore er Danmarks største deleøkonomi med én million medlemmer og over 100 mio. kr. i omsætning.«

Mikkel Marius Winther

34 år, chief marketing officer, GoMore

2009: Strategy advisor, Wemind

2011: UX & Social Media Consulent, Zupa Recommended

2012: Account manager, Google, Irland

2014-: Chief marketing officer, GoMore