Mia vil gøre en forskel

29-årige Mia Petring er Global Customer Insight Manager inden for commercial planning i Novo Nordisks global marketing afdeling. Lyder det internationalt? Det er det også.

Mia Petring, der er Global Customer Insight Manager hos Novo Nordisk, foretrækker at have et job, hvor hun kan mærke, at produktet gør en forskel for brugerne. Og så må virksomheden gerne have en international tilgang. (Foto: Ólafur Steinar Gestsson) Fold sammen
Læs mere

Mia Petring valgte tidligt, at hendes karriere skulle have et internationalt perspektiv. Da hun var færdig med sin kandidat som cand.merc.int. på Copenhagen Business School, valgte hun at søge et af Novo Nordisks graduate-programmer, hvor hun fik mulighed for komme ud at arbejde internationalt i en ung alder.

»Jeg har tidligere arbejdet i internationale virksomheder og organisationer, for eksempel var jeg i praktik i FN. Så det var rigtigt vigtigt for mig at arbejde i en international virksomhed, der samtidig gør en samfundsforskel, og for mig var det meget tydeligt, at Novo Nordisk gør netop det,« siger Mia Petring.

Og netop internationale muligheder og et inspirerende formål i virksomhederne sætter især kvindelige studerende meget højt. 44 procent af kvinderne i Universums undersøgelse siger, at de ønsker at arbejde i en virksomhed, hvor der er mulighed for internationale rejser og udveksling, mens 39 procent søger et inspirerende formål i virksomheden. For mændene er tallene henholdsvis 35 procent og 23 procent.

I sit arbejde som Global Customer Insight Manager er det Mia Petrings opgave at være tæt på læger og patienter over hele verden. Hun skal kende deres ønsker og behov, så Novo Nordisk kan udvikle og markedsføre sine produkter i den retning, patienterne ønsker det.

»I min rolle sidder man nogle gange foran en computerskærm i flere timer. Så skal man huske sig selv på, at man rent faktisk laver noget, folk har brug for, og at man gør en forskel,« siger Mia Petring.