Martin Tromp Permin

Salg og marketing

Læs mere
Fold sammen

Karriere i ­Californien som 23-årig

Når man ser på Martin Tromp Permins karriere, er, at det er svært at vide, hvor man skal begynde.

Skal man fortælle, at han i dag som 23-årig har succes som chief marketing officer (CMO) USA? Eller skal man begynde med at beskrive, hvordan gjorde noget lidt anderledes efter gymnasiet, idet han i stedet for at tage på universitetet sikrede sig en plads blandt de første 500 ansatte hos AirBnB?

Pointen er, at Martin Tromp Permin har valgt sin egen vej, og at den vej senest har ført ham til den amerikanske social media analysevirksomhed Hive. Her udvikler og sælger han og hans kolleger særlige softwareværktøjer, der kan give en virksomhed en unik indsigt i, hvem dens kunder er, og hvordan de agerer og reagerer online.

Oprindeligt var værktøjerne designet til musikindustrien, som ofte lider af en særligt dårlig viden om sine kunder. Men nu er målet at få værktøjerne ud til en langt bredere skare af virksomheder. Og det tegner således til at blive et travlt 2017 for Martin Tromp Permin, som samtidig er ved at starte en seedfond, som skal investere i tidlige, nordiske startups og hjælpe dem ind på det amerikanske marked.

Martin Tromp Permin 23 år, chief marketing officer, Hive.co, Los Angeles

 

2012: Field marketing & partnerships, AirBnB, København

2014-: Chief marketing officer, Hive.co, Los Angeles